Shop Forum More Submit  Join Login
The Greeting Kiss by Vivyi The Greeting Kiss by Vivyi

“Marcilyn? Sometimes I wonder about us… I feel something so strong in my heart. I don’t think I’ve really felt anything as strong as this, not even the time I – well, I had feelings for the princess of Heneurock. But I was young, regardless…”

 

Marcilyn scooted up to her, resting her hand in her palm.

 

“It’s okay Estelle. I feel it too. I have such an adrenaline rush – it’s silly, all I’m doing is talking to you, but even that is amazing…”


OKAY.

So the only reason I haven't posted this yet, is because I can't  figure out how to explain it without giving away spoilers LOL :XD: So... let's just say: I'm gay, I like girls, and MarciEstellie is cute. YOU CAN BLAME :iconnaysae: 100% FOR ENCOURAGING ME TO POST THIS. I SWEAR, I DON'T GET THIS STEAMY ON OCCASION. Maybe... -shot-


In a way, I kinda see this waaay more cute, than what some people would call "sexy" There's a particular reason Marcilyn is making all the moves, but I won't say it here because SPOILERS. I do realize Estelle shouldn't be blushing - but well, it looks more cute that way, I guess LOL She only blushes out of embarrassment, rather than the more sexual things. I kinda see kissing as a romantic action, not a sexual one... but that's my POV of being Asexual (I'm pretty much Gray-asexual, so I don't know if my opinion matters... lol )

Well, hopefully this isn't a spoiler... but they did this before they realized they liked each other. I won't spoil anything else, but it's the freaking cutest / slightly steamiest scene in the entire book :XD: I'm tempted to include this picture in the chapter, but by then: My art skills will probably be ten times better anyway LOL I dunno, I don't really see this kiss as anything but "cute"  I'm terribly sorry for the slight color variations... I'm still trying to get used to a coloring style, and I've mainly found mine... but it's rather random too still LOL I enjoy experimenting too much... :XD:

Anyway, hopefully no one finds this offensive. ^^; I've never posted a picture of two girls kissing to dA... soooo yeah. I think it's really cute though... By the way: They call it the "Greeting Kiss" in Heneurock apparently c; More of that in the book, if it stays (I hope it does! LOL )

Add a Comment:
 
:icontakarayuuki:
TakaraYuuki Featured By Owner Apr 17, 2016  Student General Artist
Wow, how sweet and romantic they are! Bless. You draw kiss poses very well, I know they're a lot more difficult than they look (or is it just me that thinks that? haha)
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Apr 17, 2016  Hobbyist General Artist
Ahhhh thank you xD Ahahaha I've had a lot of practice actually xD I've probably drawn at least 5 billion kissing pictures in my life... LMAO Therefore, these weren't much of a challenge c: It's sort funny though... people wouldn't guess for me to be the type of person who enjoys romance xD But I actually really like it!
Reply
:icontakarayuuki:
TakaraYuuki Featured By Owner Apr 17, 2016  Student General Artist
Haha aww, well it's sweet! I'm a total unapologetically hopeless romantic so you won't see me complaining! Especially when you have such a cute couple to draw!
Oh, I've always struggled, but then even though I love romance, I think romantic poses scare me from a drawing perspective...so complex! To this day I'm not brave enough to show Cye and James actually kiss.
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Apr 17, 2016  Hobbyist General Artist
Ahhhhh thank yooou <333 Haha, that's how it was for me in the beginning... but I've been drawing romantic poses since 7th grade xD So I guess I've gotten good at it :giggle: I never really shared a lot of my romantic pictures... I ended up throwing out a lot of my shippy fanart as I got older O:
Reply
:icontakarayuuki:
TakaraYuuki Featured By Owner May 22, 2016  Student General Artist
You're welcome! Ahh then, as they say, practice makes perfect! I guess I've always been very private about matters of the heart, so I have never been brave enough to draw much romantic stuff...that and i used to draw at school so people were always looking at my work x.x seeing such beautiful work here on dA has been inspiring though!
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Jun 4, 2016  Hobbyist General Artist
Ahhhhh I'm the same way lol! I used to draw a lot at school, then I gradually made it an at-home thing c: I used to do a lot of really shippy drawings in my free time when no one was around LMAO I always worked on it at midnight because everyone else was asleep xD
Reply
:icontakarayuuki:
TakaraYuuki Featured By Owner Jul 7, 2016  Student General Artist
Yeah, I'm the same! I love working at night for some reason, especially my writing always seems to go better when it's late and no one is around. I guess it's easier to get lost in it! 
I was absolutely notorious at school, I was the kind of kid who would blast through my work so I could sit drawing afterwards, maybe not a good thing haha! 
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Jul 9, 2016  Hobbyist General Artist
Ohhh my gosh! I really agree with that! It's sorta funny, because I've had numerous sleepovers with my best friend... and we would sit for hours discussing the prequel, until he fell asleep. XD Then there was a time I was over, and spend 3 hours writing a chapter of the prequel because I was so insanely inspired by our conversation on it... I got so much done! It was awesome! XD

I used to draw regardless of whether or not I did my work, LOL! I was a really bad student at the time. I eventually became an A student who drew in my freetime XD No clue how that change occurred, hahaha
Reply
(1 Reply)
:iconkalinereine:
KalineReine Featured By Owner Mar 18, 2016  Professional Writer
I see so much emotion in this... It's really incredible! :love: I love it! *fangirl squee* :squee: I really think they make an adorable couple and I love how this is developing! So cute and so much d'awww! Warm fuzzies all around! :D This came out just beautiful. Amazing work. ♥ 
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Mar 18, 2016  Hobbyist General Artist
Ahhhhh thank yooou Kaline <333 :love: They really are the cutest! This actually came from a scene in the story, but I can't really say much about it, because it would be spoilers... lol :XD: The prequel is definitely a favorite of mine! LOL :XD: I just love all of the shippy things these two do... :XD:
Reply
:iconkalinereine:
KalineReine Featured By Owner Mar 18, 2016  Professional Writer
Yay! You're welcome. ^^ I'm really looking forward to it and this is just making me want to read it even more. :eager: That's so awesome! I love it too, it's so adorable! >w< 
Reply
:iconnaysae:
Naysae Featured By Owner Mar 16, 2016  Hobbyist General Artist
WWWWWWWWW ofc, put the blame on me, i see how it is //squints loudly at you JKJK///

BUT OOOOOH MY GODFMGM THIS IS SO CUTE-- SEE THIS IS SOMETHING TO NOT BE ASHAMED OF AT ALL ///
i just,, estelle and marci's faces on the bottom left ;;;;;; ///// oh gosh my heart is aching they are so sweet aND ESTELLE ACTUALLY LOOKS AMAZING WITH LIPSTICK ??? DAMN// she needs to wear more lipstick often for her ;^)))

well i am tempted to make more fanart of those two,, don't mind me LOOOOOL; seriously love both these lovely ladies to pieces i stfg <33333
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Mar 16, 2016  Hobbyist General Artist
Hehehehehe :XD: If it weren't for you, this picture would not exist! JK LOL I appreciate it 100% <333 Just hope it doesn't change people's opinions of me :XD:


IT'S STILL AWKWARD /hides BUT I THINK I'M GETTING USED TO IT  But like, I'm not known for drawing two girls kissing in four different ways, so now I'm so scared people are going to start saying I'm a Yuri artist or something... LOL I absolutely hate the word to be honest... lmao :XD: More about that later...

Hahahaha :XD: I just decided to draw her with lips for some reason LOL She actually doesn't look that bad at all! :D  I actually picture Estelle wearing lipstick quite often! By default, she's always described with makeup and pink lips in the book (at least: I think so!). :D She prefers near natural of course ;)
YES YES DO IT JUST DO IT  just DO IT!!! 
Reply
:iconnaysae:
Naysae Featured By Owner Mar 16, 2016  Hobbyist General Artist
B)))))) YOU ARE VERY WELCOME FRIEND !!!! and it's ok i've been feeling the same lately towards a new otp of mine too,, LMFAO surprisingly enough, this is not a personal one this time LOL /// but they are my most sinful one yet...........................


THAT'S OK-- I UNDERSTAND HOW YOU FEEL. I HONESTLY DO// but that's good to know that you're embracing it now !! 8) better late than never right ? B))) and eh, i hardly use that term at all, that goes for yaoi too so LMAO//

she really doesn't ! she looks beautiful with it imo // v \\ <333 and rEALLY IT SAYS THAT WTF-- i really need to read your story now i have to see this LOOOL; and ahhhh so does saeki !!! wow something in common between those two for once x'D

and OOOOK I SHALL LMFAO :iconpapmingblushplz:
Reply
:iconarasteia:
Arasteia Featured By Owner Mar 16, 2016  Hobbyist Digital Artist
Awwwwww this is adorable! I particularly love Estelle's face in the second frame. I think it's perfect that Estelle is blushing! And I think that if you don't draw anything better, this should totally be in the book. It's so darn cute. And it looks like you've got a good reception so far! 
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Mar 16, 2016  Hobbyist General Artist
Thank you! Hahaha, her expression is one of my favorites as well! I absolutely love the first and second one, though the last one is also a favorite! :love: Hehehe in my research about asexuals, it seems that they have a hard time blushing! (Me too to be honest, LOL I don't remember since I've last blushed... ) So I assumed Estelle is the same :XD:

Ahhh the reception has been wonderful <3 I have so many wonderful, supporting friends! :love: I'm sure some people saw this coming LOL None the less, I enjoyed making this. It may show up in the story, or I may redraw this...  either way, I'm looking forward to finishing the book! :D I just have no idea how I'm going to do the art for it... since I'm still working on the edits ;n;
Reply
:iconarasteia:
Arasteia Featured By Owner Mar 17, 2016  Hobbyist Digital Artist
You're welcome! They're all adorable I think :D Really? Wow, that's actually a really interesting fact! It got me started on looking up physical characteristics of different orientations and it's actually so interesting! Apparently gay men might be more likely to have a counter-clockwise hair whorl than straight men! And the more older brothers you have, the more likely you are to be gay if you're also a boy. O.o
Haha yeah I think some people might've seen it coming, but everyone being so accepting is amazing! And you'll figure out a way to do the art for it! :D
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Mar 17, 2016  Hobbyist General Artist
Hehe, true true~

Yep! It's true... I think the last time I blushed was 3 years ago. I got all heated up in the cheeks and all embarrassed over something my friend did, that was nonsexual. It's so hard to embarrass me... though I can't help but feel I embarrass other people sometimes :XD: I do get embarrassed... but I don't blush generally. It's weird. Ohhh man, now I want to look up lesbian physical traits, and see if any apply to me :XD: OMG WTF Apparently Lesbians have a 91% chance of being left handed! LOL I am certainly left handed... hahahaha And then apparently my index finger IS in fact smaller than my ring finger on both hands... and that apparently means I'm a lesbian! :dummy:  Hahahaha omg, science is ridiculous LOL :XD: But I guess I really am gay... hahahaha :XD: Don't know how true this all is, but it sure is fun! :dummy:

Eeeeyup. Friends are always super amazing that way though! I'm blessed to have so many wonderful friends :heart: I wish more people were like this in the real world... the world would be a much happier place! :D I want to embrace my sexuality, not run from it. You're all allowing me to do so, and giving me the confidence to stand up for myself. :D
Reply
:iconarasteia:
Arasteia Featured By Owner Mar 30, 2016  Hobbyist Digital Artist
Wow! That's pretty cool though that it's hard to embarrass you :) Sounds useful XD Haha that's really cool! I love that there are physical traits, that's pretty awesome! Haha my index finger is smaller than my ring finger on my right hand but they're even on my left... what does that mean XD Haha yeah sometimes I'm a bit skeptical of it all but yes it is fun! 
Well they must be in the real world somewhere! I just wish they were easier to find XD And more abundant! I'm glad you have the confidence to stand up for yourself, that's really so great! 
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Mar 30, 2016  Hobbyist General Artist
It's kinda funny, cause a couple weeks after I posted that comment I blushed again recently... but I don't know why. :XD: It was because I was completely romantically attracted or something, dunno :XD: Can't really say much more than that... hahaha, maybe you're Bisexual? :XD: LMAO Juuust kidding I'm skeptical too, no worries :XD:

Haha, me too :XD: And I'm really happy about that as well :D
Reply
:iconarasteia:
Arasteia Featured By Owner Mar 31, 2016  Hobbyist Digital Artist
Wait you WERE completely romantically attracted? LOL That sounds nice! :)
Hahahaha maybe I am secretly, so secretly even I don't know it XD Yeah I think it's pretty dodgy tbh haha.
You should be :D
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Mar 31, 2016  Hobbyist General Artist
Well, not to the point of sexual attraction, nope. :XD: But I had feelings. Lots of feelings. So much feelings. I blushed, so much. I couldn't stop trying to prevent myself from squeeing inside xD I'm weird hahaha

LOL you probably would have known by now ;P But some people do come into their sexuality rather late, just as some people hit growth spurts at 30. I went through so many sexual orientations it was crazy :XD: Nothing seemed to fit for me and my orientation! Hahaha But now I've come to a conclusion what it might be, after a serious quest to find it: I'm a Gay Gray-ace, with attractions to femininity in general.
Reply
(1 Reply)
:iconevevon:
EveVon Featured By Owner Mar 16, 2016
Haha daww not sure which one I find cuter: the drawing itself or your casual fangirling in the description XD
I was surprised to see Estelle blushing, yes! I think that any sexual action can be either romantic or not, it totally depends on intention is what I believe :)
Great to see you found courage and confidence to say it out loud :w00t: 
Reply
Hidden by Commenter
Hidden by Owner
Hidden by Commenter
Hidden by Owner
Hidden by Commenter
Hidden by Owner
Hidden by Commenter
(1 Reply)
:iconsummer-peaches:
Summer-Peaches Featured By Owner Mar 16, 2016  Hobbyist Digital Artist
OOOOOOOMMMMMGGGG Is this the Vivyi I know? Drawing a kiss scene? *gasp* I think I've fainted. 

And I LOVE it!! Ahhhh they are just TOO CUTE together! They both look so happy to be with each other and Estelle just looks so sweet and charming here La la la la Woman plus man, woman plus woman, man plus man, or anything else . . . it can all be beautiful and wonderful Heart I'm so glad you posted this and kudos to your friend for convincing you to! ;) 

Hug 
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Mar 16, 2016  Hobbyist General Artist
Ahahahahaha you'd be surprised. I draw/write so much shippy stuff sometimes, it's incredible :XD: But like: half of it never gets posted, due to insecurities. I've actually drawn Estelle and Marcilyn making out with each other as well, back when Marcilyn had pale skin LOL But since it's so dang old, I probably won't post it :XD:

Ahhhhh man, thank you! :XD: I really, really want a happy ending for them in the series. They deserve it, they are the cutest thing alive ever. LOL I so agree! Any sort of couple - be it woman/woman, man/man, woman/man, or anything else, is so amazing and beautiful and lovely <333 Hahaha,Naysae is awesome. Hope she doesn't mind me picking on her, I meant it in a good way :XD: Truth be told, my friend from real life convinced me as well :giggle:
Reply
:iconsummer-peaches:
Summer-Peaches Featured By Owner Mar 16, 2016  Hobbyist Digital Artist
Ohohoho well now you've got to make a shipping folder in your gallery so all of us can see your adorable works!! ;) hehe Just kidding! Wink/Razz I understand about being insecure --- I feel that way too. Just remember we're all here to support ya, girl Hug 

Aaaaaand luckily you are in control of their ending, so it can be super duper happy XD Estelle + Marcilyn = True Love Heart  And I'm sure your other friends are super proud of you too! I don't ever even talk about dA with my RL pals because they don't know I draw LOL so you're way ahead of me there ;) (Wink) 
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Mar 18, 2016  Hobbyist General Artist
Ohhhhh looool :giggle: Thank you lmao :XD: Maybe one day LOL I think I'll get used to it by the time I get the prequel posted :D By then, my gallery will be 99% gay art. (Juuuuust kidding LMAO )

Hahahaha maybe not the prequel, since it's about how Estelle becomes the antagonist for the next book, but definitely the first book / sequel will contain happy endings, and the sequel will contain happy endings for Marcilyn and Estelle :XD: (Marcilyn won't get a happy ending until the sequel though... since she was put in so late to the story. :XD: ) And I'm sure one day you'll be able to be more confident about your art skills as well! :love:
Reply
:iconkiwijr:
KiwiJr Featured By Owner Mar 16, 2016
Well, you did tell me that you were gay in the comments section, where everyone could see it, so, it might not be a surprise for some people, but I'm glad you could finally say it out loud. You have nothing to hide :)

Nice drawings. I love when characters kiss all over someone's face before or after kissing the lips :aww:
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Mar 16, 2016  Hobbyist General Artist
Ahahaha yep. Most people know by now I think... (you're not the only one I've told LOL :XD: ) It's liberating in a way, but also somewhat terrifying too considering all of my Christian relatives... and the fact that one of my cousins know about my dA... although he hasn't really done anything about it. I don't think he cares LOL Or at least: I hope not...

Hahahaha that is Marcilyn in a nutshell. She looooves  doing stuff like that hahahaha XDDD They are so dang cute, it's incredible!
Reply
:iconkiwijr:
KiwiJr Featured By Owner Mar 16, 2016
I hope you don't start getting filled with all the "sin" bullshit, like if falling in love is wrong -_-

They definetly belong together :)
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Mar 16, 2016  Hobbyist General Artist
Believe me, it's already happened. ^^; From me to myself at least. I swear, I'm my worst enemy sometimes LOL People in my life have been pretty supportive so far... I'm just waiting to actually get a girlfriend before I start to think of telling them... but I probably won't have a choice soon. What I'm hoping, is that they either A) Won't care B) Be supportive C) Be understanding. Of course, that is wishful thinking in itself...  ^^;

Absolutely :heart:
Reply
:iconkiwijr:
KiwiJr Featured By Owner Mar 16, 2016
Yeah, good idea. I don't know if you can make me this promise, but, if they are not supportive and want you to break up with your girlfriend, don't do it. Be happy. Live your life, don't get contaminated by their ideas of what's right :(
Reply
:iconvivyi:
Vivyi Featured By Owner Mar 16, 2016  Hobbyist General Artist
I can say for one thing: they hardly govern my life as is, as I barely even see them. I'll probably be fine and be able to be happy with my girlfriend, as long as I continue to live far from them. I don't let anyone make decisions for me - that's entirely my own thing, and if anyone's going to tell me to do something I don't like, I'm not going to follow through with it... people can easily sway me, but they can't sway me when I know what's right in my heart ;)
Reply
:iconkiwijr:
KiwiJr Featured By Owner Mar 16, 2016
I'm glad to hear that :hug:
Reply
Add a Comment:
 
×





Details

Submitted on
March 16, 2016
Image Size
6.0 MB
Resolution
2500×3500
Submitted with
Sta.sh
Link
Thumb

Stats

Views
180
Favourites
8 (who?)
Comments
62
Downloads
1
×